Watertemperatuurmeter
De Citroen HY is een Spartaanse auto. Geen cent teveel, alles lekker simpel.
Er zijn HY rijders die willen daar helemaal niets aan veranderen. Respect. Houd de HY zoals HY is en zo rij je er zo mee rond.
Er zijn ook mensen die er anders over denken; die zien de HY als een sleutelauto; een veranderauto. Als alles werkt is er toch nog wel iets waar wat aan kan gebeuren. Deze mensen hebben ook al een temperatuurmeter ingebouwd want dat is zo ongeveer het eerste wat je doet. Voor deze mensen is dit stukje niet bedoeld.
Dit stukje is bedoeld voor mensen die die watertemperatuurmeter nog niet hebben ingebouwd of die deze op de verkeerde plaats hebben zitten zoals in een radiatorslang of op de radiator.
Nu is er in het magazijn een compleet setje te koop; watertemperatuurmeter èn het plaatje om op de juiste plek op de cilinderkop te monteren met de voeler er al in. De verbinding tussen de voeler en de meter kan met gewone stroomdraad worden gemaakt, dus geen gedoe met thermokoppel en zo. Zo’n meter kan voorkomen dat je doorrijdt met een kokende motor want als de stoom onder de motorkap uit komt dan is je cilinderkop of motor echt stuk....
€75,00 compleet met pakking (plus €10,00 statiegeld voor het oude plaatje).
Check voor actuele prijzen het e-magazijn.
Nu in het magazijn!
Originele trekhaken!
Originele trekhaken!
We zijn er in ons magazijn in Heesch onlangs in geslaagd om voor onze HY-bussen originele trekhaken te laten maken, die op de meest degelijke manier bevestigd worden: rechtstreeks aan de chassisbalken.
De trekhaak past precies tussen de langsliggers van het chassis: de gaten in de zijflenzen van de trekhaak corresponderen met de al aanwezige gaten in de langskokerbalken. Aan iedere kant worden de flenzen met bijgeleverde 2 bouten en afstandsbussen vastgezet.
Gelaagde voorruit
Ge(s)laagd voor een nieuwe voorruit!
Het zal je maar gebeuren op de eerste dag van je vakantie op een paar honderd kilometer van huis: een klein steentje springt op en geeft een tikje tegen je voorruit! Gevolg:
…en zo wil en kun je niet verder rijden. Ons overkwam het. Wij hadden geluk dat we langzaam reden en dat de zeer kleine glassplinters ons niet verwond hebben. Op dat moment sta je daar met een ruit die je er helemaal uit moet drukken en een hoop glas dat je kwijt moet.
Nieuwe radiatorhoes!
Hoe help ik mijn HY de winter door?
Door Gerard Meeuwsen e.a.
Het verraderlijke van Nederlandse winters is dat je nooit weet of je met vorstperiodes te maken krijgt en hoe streng het kan gaan vriezen.
Om schade te voorkomen kun je dan beter met een goed voorbereide HY de winter ingaan. Het is aan te bevelen om nog maar eens goed het oude instructieboekje na te lezen, want daar vinden we het èèn en ander over onderwerpen als de radiatorhoes, de koelvloeistof en de ruitensproeiervloeistof.
In het algemeen geldt dat het ook in de winterperiode goed is om af en toe de bus van stal te halen en er een rit van minstens 30 of 40 km mee te maken. Bij voorkeur natuurlijk bij een droog, pekelvrij wegdek. Daarmee wordt voorkomen dat bepaalde onderdelen, denk vooral aan de remmen, vast gaan zitten. Het is juist goed dat scharnierpunten en allerlei onderdelen weer eens in beweging komen. Voor lagers en banden is het ook minder goed om maandenlang alsmaar in dezelfde stand te staan.
Vive les Hollandse velgen!!
De eerste aanvragen zijn binnen: de Fransen hebben onze velgen ontdekt.
We gaan de grens over, wat een mooi succes!!
Halogeen verlichting voor de HY
Van het magazijn...
We hebben weer een primeur in ons magazijn in Heesch: HALOGEEN koplampen met een voetje, geschikt voor de klassieker.
Ook verkrijgbaar met een geel kapje.
Prijzen:
Witte Halogeen € 13,75
Witte Halogeen met gele kap € 14,00